© 2021 Foodyny.

A tavasz első hírnöke a hóvirág mellett a retek is, melynek a közhiedelemmel ellenétben nem csak a gyökerét, hanem a levelét is el lehet fogyasztani. Ráadásul számos jó élettani hatásuk is van ezeknek a zsenge zöldségeknek, fontos vitamin és tápanyagforrások. A három legismertebb fajtáját mutatjuk be.

1. Vajretek

retek1

A köznyelvben hónapos retekként ismert gyökérzöldség tele van vassal, káliummal, B3 és C-vitaminnal, valamint rendkívül erős folsavforrás. Éppen ezért szív- és érrendszeri megbetegedések megelőzésére ajánlják a rendszeres fogyasztását, ugyanakkor a népi gyógyászatban megemlítik az epe működésére gyakorolt jótékony hatását is. Mivel száz gramm retekben csupán 16 kalória van, ezért az étrendbe való beillesztése diétázók számára is kifejezetten ajánlott.

2. Jégcsapretek

retek2

Az ázsiai eredetű jégcsapretek fehér színű, répára hasonlító formájú zöldség, melyet lehet nyersen, sütve és főzve is fogyasztani. A távol-keleti konyhában előszeretettel kínálják halak és tenger gyümölcsei mellé köretnek, de gyakran fogyasztják szójaszósszal is. A fogyókúrázók nagy barátja, ugyanis rendkívül alacsony a kalóriatartalma, ugyanakkor csípős enzimjei elősegítik az emésztést.

3. Fekete retek

retek3

Amennyiben nagyobb súlytól szabadulnánk meg, mindenképpen fogyasszunk rendszeresen fekete retket, amely – amellett, hogy beindítja a fogyásunkat – még méregteleníti is a szervezetet. A csípős ízt kölcsönző enzimjei ugyanis élénkítik a belek működését és serkentik a gyomortartalom megemésztését is. Mindemellett kiváló C-vitamin forrás, az influenzás időszakban pedig támogatja szervezetünk ellenálló képességét a bacilusok ellen.

GasztroEszti

Kapcsolódó cikkünk: 

 

Cikkajánló

Weboldalunkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére.