© 2018 Foodyny.

Hazánkban a szív- és érrendszeri megbetegedések a lakosság jelentős részét érintik, sajnálatos módon az egyik vezető halálokként tartják számon. A szívinfarktus, a sztrók vagy a vérnyomásproblémák kialakulásának kockázata azonban helyes táplálkozással jelentős mértékben csökkenthető.

sziv

A WHO ajánlása szerint naponta négy alkalommal kellene friss zöldséget vagy gyümölcsöt fogyasztanunk, étrendünkben pedig legalább kétszer a sovány tejtermékeknek is szerepet kellene kapniuk. Sajnos azonban a tapasztalat azt mutatja, hogy sokan még naponta egyszer sem fogyasztanak vitamindús élelmiszereket.

Így néz ki az ideális étkezés

Az Egészségügyi Világszervezet hosszú ideje hirdeti, hogy a helyes étrend elemeként friss zöldségnek, gyümölcsnek, olajos magvaknak, teljes kiőrlésű gabonáknak, zsírszegény húsoknak, omega-3 zsírsavtartalmú élelmiszereknek kell az asztalunkon megjelenniük.

avokado

Hangsúlyozzák azt is, hogy törekedjünk a tiszta étkezésre, vagyis a feldolgozott élelmiszerek mellőzésére, a cukros üdítőitalok elhagyására, valamint a só mérsékelt használatára.

Érdemes a szervezetünk számára hasznos élelmiszereket úgynevezett superfoodokkal kiegészíteni, ezek tele vannak vitaminokkal, ásványi anyagokkal, rostokkal és antioxidánsokkal, így kiváló szolgálatot tesznek egészségünknek.

superfoods

Éppen ezért fontos, hogy étrendünkben helyet kapjon például az avokádó, a goji bogyó, a zöld leveles növények, így például a spenót, a sóska, a fodros kel vagy a kelkáposzta.

Kapcsolódó cikkünk: Ezért egyen minden nap egy almát

Cikkajánló

Weboldalunkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére.