© 2018 Foodyny.

A Twickel Szőlőbirtok Kft. a Facebookon végzett kutatást, hogy kiderítse, mennyi bort iszunk meg hetente.

bor

A közösségi médiát is használó magyarok, hetente egyszer fogyasztanak bort, és leginkább a száraz vörösbort választják. A legkedveltebb a cabernet savignon, a rosé cuvee és a merlot. Borszaküzletben legalább annyian vásárolnak, mint szupermarketben, legritkábban azonban borkimérésben szerzik be a bort – olvasható a Twickel jelentésében, melyben a facebookozó magyarok borfogyasztási szokásait vizsgálták.

A nem reprezentatív felmérésből az is kiderül, hogy nem igaz az a sztereotípia, miszerint a nők az édes, fehér borokat szeretik. Annak ellenére, hogy az online kutatást kitöltő válaszadók majdnem fele nő volt, a jelentős többség (60,7%) a vörösbor és 46,3%-a a száraz változat mellett tette le a voksát. A fehérbor (21,6%) és a rosé (17,6%) kedveltsége jóval elmarad a vörösé mögött, ahogy csak minden ötödik ember választotta az édes vagy félédes, és csak a megkérdezettek 13,9%-a a félszáraz bort.

kozossegimedia borfogyasztasi szokasok infografika 20190115

Érdekes adat az is, hogy szinte ugyanolyan arányban szerzik be a bort borszaküzletben (44,2%) és borászatban (25,2%), mint szuper- (44%) és hipermarketben (29,7%), ráadásul a választás is egyre tudatosabb és a minőségi borok felé mozdul.

Cikkajánló

Weboldalunkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére.