© 2018 Foodyny.

Megjelentek az első hónapos retkek a piacokon, melyek igazi vitaminbombaként szolgálnak a szervezetünknek a hosszú tél után. Érdemes naponta legalább egy alkalommal fogyasztani belőle szendvics mellé, de tehetjük salátába is.

retek1

A hónapos retek minden évben az első olyan friss zöldség, amelyre szabályosan rávetjük magunkat a téli időszak után. Előszeretettel fogyasztjuk a reggelinkhez, de könnyed saláta dúsítására is remekül alkalmazható. Ráadásul rendszeres fogyasztásával jót teszünk az egészségünknek is.

A népi gyógyászat szerint ugyanis remekül segíti a szervezet méregtelenítését, serkenti az emésztést, csökkenti a felfázásból eredő kellemetlen tüneteket és optimalizálja a vesék működését. Nagy dózisban tartalmaz C-vitamint, vasat és folsavat is, a megfázásos, influenzás időszak után pedig segít helyreállítani szervezetünk meggyengült immunrendszerét.

retek2

Nem mindegy azonban, hogy melyik retket emeljük le a polcról. A Bosnyák téri piacon az egyik kofát kérdeztük arról, honnan ismerhetjük fel, ha a retek fás lett.

– Érdemes mindig olyan retket választani, amely kívül tökéletes állapotú. A színe legyen élénk, az állaga pedig feszes, kemény. Szagoljuk meg! Ha az illata kellemes és intenzív, bátran megvásárolhatjuk. Ha azonban csípős, szúrós, könnyen lehet, hogy fás retekbe szaladtunk bele. Azok, amiken valamilyen külsérelmi nyom látszik, hamar megromlanak, a világos árnyalatúak pedig szintén jó eséllyel fásak. A puhább retkek garantáltan pudvásak, így azokat semmiképpen se tegyük a kosarunkba.

Azt javasolja, a megvásárolt retket lehetőség szerint frissen fogyasszuk el, ha pedig nagyobb adagot vásárolunk, a következő fogyasztásig hűtőben tároljuk, így tovább frissen tarthatjuk.

Kapcsolódó cikkünk: A nap receptje: Fekete retek-almasaláta

Címkék :

Cikkajánló

Weboldalunkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére.