© 2018 Foodyny.

Általános hit, hogy az az egészséges táplálkozás három fő étkezésből és két kis étkezésből áll. A szakértő szerint azonban nem lehet pontosan meghatározni, hogy mennyi is az egészséges étkezések száma, azt viszont igen, hogy milyen elvek mentén érdemes összeállítani étrendünket.

Gazdag Tünde táplálkozási szakértő szerint ugyanis vannak, akiknél jól tud működni a napi három fő és két kisebb köztes étkezés, de vannak olyanok is, akinek bőségesen elegendő a napi három is. Az Instagramon Numbavaként ismert blogger azonban nem is a napi étkezések számára, hanem azok összetételére, azon belül is a vércukorszintre, majd az azt lekövető inzulinválaszra helyezné a fő hangsúlyt.

 

 
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Tündi (@numbava) által megosztott bejegyzés,

 

- Lehet enni napi ötször rosszul hasznosuló, a vércukorszintet ingadoztató ételekből is, míg ha a napi étrend megfelelően, azaz tápanyagdúsan van összeállítva, akkor három étkezés is bőségesen elegendő lehet – magyarázza a szakértő. Ráadásul úgy véli, a mai zilált mindennapokban sokan egyszerűen megoldani sem tudják a napi ötszöri étkezést, mert multinacionális vállalatnál vagy éppen a gyártósor mellett dolgoznak, kevés szünettel. Hozzáteszi azonban, hogy az is befolyásolja a napi étkezések számát és mennyiségét, hogy valaki végez-e rendszeresen edzésmunkát, avagy teljesen mozgásszegény az életmódja.

- A legjobb szerintem mindig az, ha a kellően tápanyagdús, színes a napi teljes étkezés, minél több valódi élelmiszerrel. Így lesz igazán egészséges a táplálkozás – húzza alá Gazdag Tünde.

A szakértő felhívja a figyelmet a gyümölcsöket érintő problémákra is. Meggyőződése szerint ugyanis mai agyonnemesített, félig éretlenül leszedett, sokszor tízezer kilométereket utaztatott gyümölcsök mikrotápanyag tartalma annyira alacsony, hogy gyakorlatilag szinte alig juttatunk velük vitaminokat, ásványi anyagokat a szervezetbe.

 

 
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Tündi (@numbava) által megosztott bejegyzés,

 

- Ezért mindenképpen a helyben termett és szezonális gyümölcsöket kell előtérbe helyezni, természetesen ezt is korlátozott mennyiségig fogyasztva – hangsúlyozza Numbava.

A gyümölcsök mennyiségi fogyasztásának korlátozása véleménye szerint azért fontos, mert a gyümölcsökben lévő cukor, azaz a gyümölcscukor ugyanúgy gyors vércukorszint emelkedést okoz a szervezetben, ami kerülendő állapot. Azt javasolja, hogy a gyümölcsöket inkább a nap első felében, például a reggeli zabkásához fogyasszuk.

Kattints tovább, hogy megtudd, milyen szempontokat vegyél figyelembe az étrend összeállításakor!

Cikkajánló

Weboldalunkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére.