© 2018 Foodyny.

Van azonban néhány általános szabály, vezérelv, amit úgy vél, mindenképpen érdemes betartani.

1. Mennyiségre az ebéd legyen a napi legnagyobb étkezés, míg a vacsora kisebb.

2. Összetétel tekintetében legyen minél zöldségdúsabb és színesebb az étel, azaz törekedjünk arra, hogy egy héten minél többféle zöldségfélét fogyasszunk, minél többféle formában elkészítve, például salátának, párolva, gőzölve, pirítva, összesütve, rakottak formájában.

 

 
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Tündi (@numbava) által megosztott bejegyzés,

 

3. Az összetétel során a szénhidrátok legyenek jól hasznosuló, összetett szénhidrátok, azaz olyan szénhidrátok, amik a magas rosttartalmuknak köszönhetően jótékonyan támogatják mind a jó emésztést, mind a stabil vércukorszintet. Ilyenek például a gyökérzöldségek és gumós növények (burgonyafélék, répafélék), de még a basmati rizs és a zab is ide tartozik. Ezek mennyisége a képzeletbeli „okostányéron” kb 1-2 maréknyi mennyiségben legyenek jelen a feljebb már ajánlott zöldségek és a lejjebb ajánlott fehérje források mellett.

4. Érdemes ritkán fogyasztani a finomított cukros és fehér lisztes ételeket, a sok összetevős, agyon feldolgozott bolti termékeket.

 

 
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Tündi (@numbava) által megosztott bejegyzés,

 

5. A fehérje források tekintetében érdemes a könnyebben emészthető, sovány fehér húsokat és tengeri halakat preferáljuk, egy tenyérnyi mennyiségig egy étkezésben.

6. Ajánlott kerülni a bő olajban történő főzési technikát, például az oly kedvelt bő olajos sült krumplit vagy rántott húst is el lehet készíteni alakbarátabb, egészségesebb verzióban, például a sütőben megsütve.

7. A tengeri halakon kívül érdemes heti szinten más, további hasznos zsírsavakat is tartalmazó zsírforrásokat fogyasztani, például olajbogyót, extra szűz olivaolajat, avokádót, tojássárgáját.

Kattints tovább, hogy megtudd, Tünde szerint mi a kulcs az egyensúlyi életmód eléréséhez.

Cikkajánló

Weboldalunkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére.