© 2020 Foodyny.
 

Hazánkban rendkívül népszerű nyári gyümölcs a sárgadinnye, amelynek frissessége és érettsége jellegzetes illatáról állapítható meg. A most kezdődő dinnyeszezont érdemes kihasználnunk arra, hogy minél gyakrabban fogyasszunk ebből a fantasztikus gyümölcsből. Összegyűjtöttünk hét okot, miért.

sargadinnye

1. Vitaminokban és tápanyagokban gazdag, A és C-vitamin tartalma mellett jelentős kalcium, foszfor, vas, folsav, kálium és magnézium forrás.

2. Béta-karotin tartalmának köszönhetően a népi gyógyászatban lázas megbetegedések kezelésére használták.

3. Rosstartalmának köszönhetően hatékonyan kezeli egyes kutatások szerint a vastagbélgyulladás tüneteit.

4. A hölgyek számára különösen fontos a rendszeres fogyasztása, hiszen stabilizálja a menstruációs ciklust és vastartalma miatt elősegíti a vérképződést.

5. Magas víztartalmának köszönhetően serkenti a vesék működését és a salakanyagok kiválasztását, valamint eredményesen hidratálja szervezetünket a kánikulában.

6. Alacsony kalóriatartalma miatt fogyókúrázók számára is ajánlott a fogyasztása a délelőtti órákban.

7. Magnézium tartalmának köszönhetően erősíti az idegrendszert és segít regenerálni az izomzatot, a benne lévő kalcium pedig a csontokban fejti ki jótékony hatását.

Kapcsolódó cikkünk: Sárgadinnyés caprese

Címkék :

Cikkajánló

Weboldalunkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére.