© 2018 Foodyny.

Van, aki csak esetenként iszik cukormentes üdítőt, mások napi rendszerességgel fogyasztják a víz helyettesítésére. Sokan azonban azért választják a zéró változatokat, mert úgy vélik, egészségesebbek a hagyományos üdítőknél.

Összegyűjtöttünk azonban tíz tényt, amely jelentősen árnyalja azt a képet, amely a nulla kalóriatartalmú italokról él bennünk.

cukormentes1

1. Fejfájást okozhatnak

Sok diétás üdítőt aszpartámmal édesítenek, mivel ez kétszázszor édesebb, mint a hagyományos finomított cukor. Kutatások azonban megállapították, hogy az édesítőszer sokaknál fejfájást vált ki.

2. Pattanásokért felelősek

Annak ellenére, hogy a cukormentes üdítők nem zsírosak, dehidratáló hatással vannak az arcbőrre, amely így hajlamosabb lesz a pattanások megjelenésére.

3. Növelik a depresszióra való hajlamot

Egy amerikai kutatás több mint 250 ezer felnőttet vizsgált, és arra a következtetésre jutott, hogy az üdítők fogyasztói körében 30 százalékkal volt nagyobb az esély a depresszió kialakulására, a cukormentes italok pedig ezt a kockázatot további 22 százalékkal növelték.

Cikkajánló

Weboldalunkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére.